KADRA

Katarzyna Kołodziejska – Dyrektor Akademii Przedszkolaka

Po ukończeniu studiów pedagogicznych dyplom włożyłam do szuflady. Nic nie wskazywało, że praca z dziećmi będzie moją pasją. Pewnego dnia, prawie dziesięć lat później, zupełnie przypadkiem trafiłam na zastępstwo do grupy dzieci sześcioletnich. I stało się. Wpadłam jak przysłowiowa śliwka w kompot. Wiedziałam, że od tej pory nie będę chciała robić nic innego.

Katarzyna Wojtowicz – Z-ca Dyrektora

Przedszkole to miejsce niesamowite, pełne emocji, nie ma miejsca na nudę, bez przerwy coś się dzieje. To miejsce dla ludzi, którzy lubią coś tworzyć, być w centrum czegoś, lubią pomagać i zapewniać, że wszystko będzie dobrze. To miejsce dla mnie. Nie znalazłam się tu przypadkiem. To w Akademii łączę kwalifikacje z posiadanych dyplomów, doświadczenie w pracy z dziećmi oraz moje pasje. A gdy praca przy biurku daje się we znaki otwieram drzwi obok i  już jestem w świecie zabawek, bajek i klocków.

Magdalena Polak – V-ce Dyrektor ds. pedagogicznych, nauczyciel wychowawca

Zawód nauczyciela przynosi mi mnóstwo satysfakcji. Każdy dzień wzbogaca moją pracę o nowe doświadczenia, a także dostarcza mi dużą dawkę dobrego humoru. Codzienność przedszkolna, dziecięca spontaniczność oraz szczere uśmiechy przedszkolaków sprawiają, że praca staje się pasją. Przedszkole to mój świadomy wybór – nie konieczność.

Teresa Puchalska – nauczyciel wychowawca

Nazywam się Teresa Puchalska. Pracuję z dziećmi już bardzo długo i przez cały czas cieszy mnie  to, co robię. Radość i ciekawość świata moich wychowanków sprawia, że pasjonuje mnie  zaspokajanie ich ciekawości. Staram się, żeby poznawały świat aktywnie, wszystkimi zmysłami. Dzieci dają mi ogromne pokłady energii, rozbrajają mnie swoją szczerością i miłością, bardzo się do nich przywiązuję i trudno znoszę rozstania z nimi.

Sylwia Pietrzyk – nauczyciel wychowawca

Jestem  osobą  ciepłą,  wrażliwą i  opiekuńczą. Jako nauczyciel zwracam szczególną uwagę na indywidualne możliwości, zdolności i potrzeby każdego dziecka. Staram się być konsekwentną, choć dzieci potrafią mnie czasami perfekcyjne podejść i „zmiękczyć”. Moją pracę cechuje systematyczność i wytrwałość .   Dzieci wiedzą, że zawsze mogą liczyć na moją pomoc i wsparcie. Razem  przygotowujemy fantastyczne inscenizacje. Moi mali artyści tak mnie zaskakują, że zaczynam myśleć, że za rok wystawimy Szekspira.

Aneta Seidel – nauczyciel wychowawca

W przedszkolu najważniejsze jest to, aby dzieci czuły się dobrze, aby to co ja robię dla dzieci dawało mi i im poczucie spełnienia, a tak właśnie jest. Moja praca to radości i smutki moich przedszkolaków, to ich dorastanie i wiara we mnie, to szczere wyznania i niesamowita wyobraźnia. Każdy dzień z nimi jest inny, nigdy nudny. Cieszą mnie ich małe sukcesy, takie jak samodzielne założenie kapci, ulepienie z plasteliny bałwana czy przejście w parach do jadalni. Uważam, że warto się zaangażować, aby później mieć satysfakcję i z dumą powiedzieć „udało się”.

Marta Bujel – nauczyciel wychowawca

Praca w przedszkolu pozwala mi spojrzeć na zwykłe rzeczy oczami dziecka. Ich codzienne małe sukcesy oraz radość jaką z nich czerpią dają mi mnóstwo pozytywnej energii na każdy dzień. Dokładam wszelkich starań, aby dzieci spędzały czas w radosnej i serdecznej atmosferze oraz aby wychodziły z przedszkola bogatsze w wiedzę i umiejętności potrzebne w dalszej nauce jak i  życiu codziennym. Dając im dużo serca otrzymuję jeszcze więcej.

Natalia Mazurowska – nauczyciel wychowawca

Jestem osobą ciepłą, otwartą, uśmiechniętą i zawsze pełną chęci do pracy. Spędzanie czasu z dziećmi daje mi dużo radości. Staram się, aby każdy dzień dziecka spędzony w przedszkolu przyniósł mu wiele radości. W swojej pracy staram się otaczać dzieci troską, zrozumieniem oraz empatią  – dostrzegać, rozumieć i właściwie reagować na emocje swych małych podopiecznych. Praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji i pozwala realizować siebie. Przede wszystkim jest ciągłym wyzwaniem, które wymaga ode mnie postawy twórczej i uczy odpowiedzialności. Lubię rozmawiać z dziećmi i poznawać ich świat. Ogromną radość i satysfakcję dają mi ich małe, a zarazem wielkie codzienne osiągnięcia i sukcesy.

Iwona Malewska – Nowak – nauczyciel wychowawca

Nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem: odpowiedzialna, konsekwentna, pomysłowa i aktywna.
Swoją pracę w zawodzie nauczyciela porównuję do pracy ogrodnika, który zasiewa ziarenko i czeka aż wykiełkuje. Dbam o dzieci, które powierzają mi rodzice, pielęgnuję, uczę, a na koniec swojej pracy mam nadzieję na obfite zbiory.

Łucja Błaszczyk – nauczyciel wychowawca

Każdego dnia na mojej twarzy maluje się uśmiech, gdy widzę moich małych podopiecznych. Uwielbiam w nich ciągłą chęć odkrywania świata i staram się im pomóc najlepiej jak potrafię. Podczas zajęć dbam o stworzenie przyjaznej, twórczej atmosfery. Takiej, żeby każde dziecko miało prawo do popełniania błędów, żeby wierzyło w siebie i mogło liczyć na moje wsparcie i pomoc. Każdy dzień w przedszkolu jest wyzwaniem i nową przygodą, w której niezmiennie chcę brać udział razem z moimi maluchami.

Patrycja Downar – nauczyciel  wychowawca

Jestem absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu. W pracy kieruję się potrzebami dzieci, aby każdy dzień przynosił nowe doświadczenia. Dziecięca ciekawość świata jest dla mnie inspiracją. Każdego dnia staram się robić wszystko, aby zagwarantować dzieciom bezpieczny i prawidłowy rozwój, zwracając szczególną uwagę na ich indywidualne potrzeby i talenty.

Paulina Brzozowska – nauczyciel  wychowawca

Bycie nauczycielem to szalenie trudne wyzwanie, ale też morze radości i szczęścia. Dzieci patrzą na świat w wyjątkowy sposób, gdyż są szczere, ciekawe i nie ulegają wpływom stereotypów czy konwenansów. W swojej pracy staram się wyzwalać w dzieciach to, co najlepsze, rozwijać ich zainteresowania i odkrywać nowe talenty, a największą nagrodą jest dla mnie uśmiech wychowanków. Dzięki dzieciom świat staje się weselszy a „..kiedy śmieje się dziecko śmieje się cały świat..” J.K..

Aleksandra Piotrak – nauczyciel  wychowawca

Od kilku lat zdobywam doświadczenie w pracy z dziećmi, która daje mi ogrom satysfakcji. Energia podopiecznych zaraża i pozytywnie nastraja do podejmowania nowych działań. Staram się rozbudzać w dzieciach wiarę we własne siły, chęć poznawania świata i empatię to drugiego człowieka. Przyjemnie jest patrzeć na radość dzieci, podczas gdy zdobywają nową wiedzę i umiejętności. Dzieci każdego dnia zaskakują mnie i stawiają przede mną kolejne wyzwania, dlatego praca w przedszkolu nigdy nie jest nudna. Każdy dzień jest  wyjątkowy i nigdy nie wygląda tak samo.

Katarzyna Wróbel – nauczyciel wychowawca

Jestem osobą otwartą, cierpliwą i szczerą. W łatwy sposób nawiązuję kontakt z dziećmi zyskując ich sympatię i zaufanie. Praca z dziećmi jest nie tylko moim zawodem, ale ogromnym wyzwaniem, któremu staram się sprostać każdego dnia. Robię to z ogromną przyjemnością. Każde dziecko jest wyjątkową osobowością, dlatego bardzo ważny jest czas, który poświęcamy każdemu z nich, aby mogło, w jak najlepszy sposób rozwijać swoją indywidualność. Jestem osobą obowiązkową i odpowiedzialną, na której zawsze można polegać. Lubię wyzwania i w swojej pracy zawsze stawiam na kreatywność.

Martyna  Wójcicka – nauczyciel język angielskiego

Jestem nauczycielem języka angielskiego. Już od dzieciństwa była to moja pasją, którą staram się zarażać innych, zwłaszcza dzieci. Naturalnym wyborem stało się więc przedszkole. To tutaj mogę obserwować pierwsze efekty mojej pracy. Codziennie motywuję swoich „uczniów”, wykorzystując nieszablonowe metody nauczania. Wiem, że systematyka i odpowiednie podejście do dzieci przynosi mierzalne efekty mojej pracy.

Ewa Hrycyna – logopeda

Jestem logopedą i językoznawcą, z tytułem doktora. Pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym, odnajdując w swojej pracy nie tylko spełnienie zawodowe, ale także wiele codziennej radości. O wyborze zawodu logopedy zadecydowała chęć praktycznego wykorzystywania wiedzy o języku w życiu codziennym. Kolejne lata pracy w zawodzie uzmysłowiły mi, jak znaczącą rolę może odegrać wsparcie logopedyczne w życiu człowieka, także małego dziecka. Cieszy mnie, że mogę wziąć udział w doskonaleniu języka i mowy dzieci powierzonych mojej opiece, a tym samym poszerzać granice ich świata. Sposób, w jaki dziecko odbiera zajęcia i jak w nich uczestniczy jest dla mnie najcenniejszą wskazówką.

Zuzanna Jaźwińska – logopeda

Jestem absolwentką studiów logopedycznych I stopnia na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i obecnie kształcę się dalej na studiach magisterskich. Zajęcia z dziećmi sprawiają mi ogromną przyjemność, ale są przede wszystkim dużym wyzwaniem. Podejmuję je każdego dnia, najlepiej jak potrafię, wraz ze swoimi podopiecznymi, którzy mi zaufali i liczą na moje wsparcie. Praca w charakterze logopedy jest dla mnie nie tylko próbą mierzenia się z zawodowymi obowiązkami, ale przede wszystkim misją, wymagającą ode mnie konsekwencji i odpowiedzialności, a jednocześnie empatii i pedagogicznej intuicji.
Źródłem mojej zawodowej radości i satysfakcji są sukcesy powierzonych mi dzieci i to zarówno duże, jak i te niewielkie. Najważniejsze jest dla mnie bowiem to, by dzięki terapii logopedycznej, mały człowiek uwierzył w swoje możliwości i odnalazł w sobie odwagę do mierzeniu się z trudnościami.

Sylwia Żywicka – pedagog

Kiedyś usłyszałam o sobie, ze niemalże do upadłego szukam w każdym dziecku tego dobrego „czegoś”. I tak to ze mną faktycznie jest – uwielbiam pracę z dziećmi i ich rodzicami lub opiekunami. Daję z siebie nawet więcej niż jestem świadoma, swoją wiedzę, pasję, profesjonalizm. Praca z dzieckiem po prostu mnie wciąga! Dzięki temu czuję moje zawodowe flow – nie tylko daję z siebie, ale też otrzymuję tak wiele – dziecięcą radość, kolejne wyzwania, rozwój. W pracy bliskie memu sercu są słowa J. Korczaka o wyzwalaniu, wznoszeniu, kształtowaniu, uczeniu i „zapytywaniu”… Idąc za tą myślą najchętniej diagnozuję dziecięcą radość… bo przecież każde dziecko jest dla nas jutrem!

Leszek Wróbel – nauczyciel rytmiki

Kontakt z dziećmi daje mi dużo frajdy i energii. Specjalizacja, którą wybrałem na studiach Edukacja Muzyczna Szkolna, okazała się trafionym wyborem. Uważam też, że my, jako dorośli możemy się od dzieci wiele nauczyć i na wielu płaszczyznach powinniśmy brać z nich przykład. Dzieci są mistrzami kreatywności, wulkanami energii i potrafią wyrażać emocje, co czyni ich świat prostszym. Dzieci uwielbiają bawić się, śpiewać i tańczyć, dlatego na zajęciach rytmiki szybko nawiązujemy nić porozumienia i współpracy. Moim zdaniem nauka przez zabawę jest najlepszą formą edukacji, dlatego na zajęciach z rytmiki nie brakuje humoru.

Joanna Charubin – pracownik obsługi

Moje życie zawodowe, jak i prywatne kręci się wokół gotowania. W pracy dbam, aby posiłki, które są przygotowywane były smaczne, urozmaicone a jednocześnie służyły zdrowiu dzieci, zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia.
Nagrodą za wkład w pracę jest uśmiech i zadowolenie przedszkolaków. Czas spędzony w pracy z dziećmi przynosi mi wiele radości, zwłaszcza gdy oddają puste talerze ze słowami: „dobre było Pani Asiu”.
Jestem osobą ciepłą, otwartą i troskliwą co sprawia, że dobrze odnajduję się w pracy w przedszkolu.

Elżbieta Prusik – pracownik obsługi

Mimo, że doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując w cukierni, to dopiero w Akademii Przedszkolaka nauczyłam się, że każdy może gotować pysznie, jeżeli wkłada w to serce. A jak tu nie mieć serca pracując z dziećmi. Staram się, aby w przedszkolu pachniało domem, naszymi wspomnieniami z dzieciństwa, kuchnią babci. Uwielbiam przygotowywać moje wypieki, a największą nagrodą jest prośba dzieci o dokładkę.

Beata Pyrzanowska – pracownik obsługi

W kuchni pracuję z zamiłowania i pasji, a moja przygoda z gotowaniem zaczęła się, gdy miałam 10 lat. Postanowiłam wówczas usmażyć placki, tylko że wtedy wyszły surowe. Od tej pory szlifuję moje umiejętności kulinarne. Lubię wprowadzać nowe smaki, eksperymentować. W pracy staram się korzystać z przekazanych mi przepisów staropolskiej kuchni, pamiętając jednak o współczesnych zasadach zdrowego i racjonalnego żywienia.

Małgorzata Wiśniewska – pracownik obsługi

Jestem osobą ciepłą, życzliwą i otwartą. W przedszkolu dbam o porządek i czystość.  Czas spędzony w pracy z dziećmi przynosi mi wiele radości. Każdego dnia dzieci zaskakują mnie swoją bezinteresownością,  życzliwością i pomysłowością.  Dzięki temu każdy kolejny dzień jest ciekawszy od poprzedniego i sprawia, że z uśmiechem przychodzę do pracy.