KADRA

Katarzyna Kołodziejska – Dyrektor Akademii Przedszkolaka.

Po ukończeniu studiów pedagogicznych dyplom włożyłam do szuflady. Nic nie wskazywało, że praca z dziećmi będzie moją pasją. Pewnego dnia, prawie dziesięć lat później, zupełnie przypadkiem trafiłam na zastępstwo do grupy dzieci sześcioletnich. I stało się. Wpadłam jak przysłowiowa śliwka w kompot. Wiedziałam, że od tej pory nie będę chciała robić nic innego.

Katarzyna Wojtowicz – Z-ca Dyrektora.

Przedszkole to miejsce niesamowite, pełne emocji, nie ma miejsca na nudę, bez przerwy coś się dzieje. To miejsce dla ludzi, którzy lubią coś tworzyć, być w centrum czegoś, lubią pomagać i zapewniać, że wszystko będzie dobrze. To miejsce dla mnie. Nie znalazłam się tu przypadkiem. To w Akademii łączę kwalifikacje z posiadanych dyplomów, doświadczenie w pracy z dziećmi oraz moje pasje. A gdy praca przy biurku daje się we znaki otwieram drzwi obok i  już jestem w świecie zabawek, bajek i klocków.

Magdalena Polak – V-ce Dyrektor ds. pedagogicznych, nauczyciel wychowawca.

Zawód nauczyciela przynosi mi mnóstwo satysfakcji. Każdy dzień wzbogaca moją pracę o nowe doświadczenia, a także dostarcza mi dużą dawkę dobrego humoru. Codzienność przedszkolna, dziecięca spontaniczność oraz szczere uśmiechy przedszkolaków sprawiają, że praca staje się pasją. Przedszkole to mój świadomy wybór – nie konieczność.

Teresa Puchalska – nauczyciel wychowawca.

Nazywam się Teresa Puchalska. Pracuję z dziećmi już bardzo długo i przez cały czas cieszy mnie  to, co robię. Radość i ciekawość świata moich wychowanków sprawia, że pasjonuje mnie  zaspokajanie ich ciekawości. Staram się, żeby poznawały świat aktywnie, wszystkimi zmysłami. Dzieci dają mi ogromne pokłady energii, rozbrajają mnie swoją szczerością i miłością, bardzo się do nich przywiązuję i trudno znoszę rozstania z nimi.

Sylwia Pietrzyk – nauczyciel wychowawca.

Jestem  osobą  ciepłą,  wrażliwą i  opiekuńczą. Jako nauczyciel zwracam szczególną uwagę na indywidualne możliwości, zdolności i potrzeby każdego dziecka. Staram się być konsekwentną, choć dzieci potrafią mnie czasami perfekcyjne podejść i „zmiękczyć”. Moją pracę cechuje systematyczność i wytrwałość .   Dzieci wiedzą, że zawsze mogą liczyć na moją pomoc i wsparcie. Razem  przygotowujemy fantastyczne inscenizacje. Moi mali artyści tak mnie zaskakują, że zaczynam myśleć, że za rok wystawimy Szekspira.

Edyta Kwas –  nauczyciel wychowawca.

Praca z najmłodszymi jest dla mnie przede wszystkim pasją. Podziwiam dzieci za ich spontaniczność, radość, szczerość oraz ciekawość świata. W przedszkolu staram się, aby każde dziecko miało możliwość wszechstronnego rozwoju, poznawania świata i samego siebie. Lubię dzielić z wychowankami radosne chwile, ale również pomagać w trudnościach. Czuję satysfakcję i dumę, kiedy patrzę na postępy i zadowolenie najmłodszych.

Marta Bujel – nauczyciel wychowawca.

Praca w przedszkolu pozwala mi spojrzeć na zwykłe rzeczy oczami dziecka. Ich codzienne małe sukcesy oraz radość jaką z nich czerpią dają mi mnóstwo pozytywnej energii na każdy dzień. Dokładam wszelkich starań, aby dzieci spędzały czas w radosnej i serdecznej atmosferze oraz aby wychodziły z przedszkola bogatsze w wiedzę i umiejętności potrzebne w dalszej nauce jak i  życiu codziennym. Dając im dużo serca otrzymuję jeszcze więcej.

Agnieszka Turek – nauczyciel wychowawca.

Jestem osobą uśmiechniętą, ciepłą, otwartą i pełną chęci do pracy. Odkąd pamiętam zawsze chciałam pracować z dziećmi. Chciałam, aby praca dawała mi radość i satysfakcję – w przedszkolu jest to możliwe.  Otaczam dzieci troską, zrozumieniem oraz empatią. Staram się budować atmosferę pełną zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Praca z dziećmi jest dla mnie nieustanną inspiracją i wyzwaniem do poszukiwania nowych metod wspierania rozwoju dzieci.

Iwona Malewska – Nowak – nauczyciel wychowawca.

Nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem: odpowiedzialna, konsekwentna, pomysłowa i aktywna.
Swoją pracę w zawodzie nauczyciela porównuję do pracy ogrodnika, który zasiewa ziarenko i czeka aż wykiełkuje. Dbam o dzieci, które powierzają mi rodzice, pielęgnuję, uczę, a na koniec swojej pracy mam nadzieję na obfite zbiory.

Łucja Błaszczyk – nauczyciel wychowawca.

Każdego dnia na mojej twarzy maluje się uśmiech, gdy widzę moich małych podopiecznych. Uwielbiam w nich ciągłą chęć odkrywania świata i staram się im pomóc najlepiej jak potrafię. Podczas zajęć dbam o stworzenie przyjaznej, twórczej atmosfery. Takiej, żeby każde dziecko miało prawo do popełniania błędów, żeby wierzyło w siebie i mogło liczyć na moje wsparcie i pomoc. Każdy dzień w przedszkolu jest wyzwaniem i nową przygodą, w której niezmiennie chcę brać udział razem z moimi maluchami.

Paulina Brzozowska – nauczyciel  wychowawca.

Bycie nauczycielem to szalenie trudne wyzwanie, ale też morze radości i szczęścia. Dzieci patrzą na świat w wyjątkowy sposób, gdyż są szczere, ciekawe i nie ulegają wpływom stereotypów czy konwenansów. W swojej pracy staram się wyzwalać w dzieciach to, co najlepsze, rozwijać ich zainteresowania i odkrywać nowe talenty, a największą nagrodą jest dla mnie uśmiech wychowanków. Dzięki dzieciom świat staje się weselszy a „..kiedy śmieje się dziecko śmieje się cały świat..” J.K..

Monika Zawistowska – nauczyciel wychowawca.

Jestem osobą komunikatywną, empatyczną oraz ambitną. Zawód, który wykonuję jest moją pasją. Lubię dzieci, dlatego pragnę dzielić z nimi każdy swój dzień. Cechuje mnie kreatywność i energia do pracy. Każdy mały sukces dziecka staje się moim sukcesem. I to jest właśnie „magia nauczania”, która cieszy, inspiruje i motywuje do dalszej pracy.

Martyna  Wójcicka – nauczyciel język angielskiego.

Jestem nauczycielem języka angielskiego. Już od dzieciństwa była to moja pasją, którą staram się zarażać innych, zwłaszcza dzieci. Naturalnym wyborem stało się więc przedszkole. To tutaj mogę obserwować pierwsze efekty mojej pracy. Codziennie motywuję swoich „uczniów”, wykorzystując nieszablonowe metody nauczania. Wiem, że systematyka i odpowiednie podejście do dzieci przynosi mierzalne efekty mojej pracy.

Ewa Hrycyna – logopeda.

Jestem logopedą i językoznawcą, z tytułem doktora. Pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym, odnajdując w swojej pracy nie tylko spełnienie zawodowe, ale także wiele codziennej radości. O wyborze zawodu logopedy zadecydowała chęć praktycznego wykorzystywania wiedzy o języku w życiu codziennym. Kolejne lata pracy w zawodzie uzmysłowiły mi, jak znaczącą rolę może odegrać wsparcie logopedyczne w życiu człowieka, także małego dziecka. Cieszy mnie, że mogę wziąć udział w doskonaleniu języka i mowy dzieci powierzonych mojej opiece, a tym samym poszerzać granice ich świata. Sposób, w jaki dziecko odbiera zajęcia i jak w nich uczestniczy jest dla mnie najcenniejszą wskazówką.

Klaudia Drążkiewicz – logopeda.

Moja droga zawodowa miała potoczyć się w zupełnie innym kierunku. Jednak nic się nie dzieje bez powodu. Obecnie jestem logopedą i to właśnie praca z dziećmi daje mi ogromne spełnienie. Traktuję swój zawód jako misję i cieszę się, że mogę wspierać mowę dziecka od jego najmłodszych lat. Gdy moi podopieczni pytają mnie z uśmiechem, kiedy przyjdą na następne zajęcia, dają mi tym samym największą motywację do dalszej pracy terapeutycznej.

Sylwia Żywicka – pedagog.

Kiedyś usłyszałam o sobie, ze niemalże do upadłego szukam w każdym dziecku tego dobrego „czegoś”. I tak to ze mną faktycznie jest – uwielbiam pracę z dziećmi i ich rodzicami lub opiekunami. Daję z siebie nawet więcej niż jestem świadoma, swoją wiedzę, pasję, profesjonalizm. Praca z dzieckiem po prostu mnie wciąga! Dzięki temu czuję moje zawodowe flow – nie tylko daję z siebie, ale też otrzymuję tak wiele – dziecięcą radość, kolejne wyzwania, rozwój. W pracy bliskie memu sercu są słowa J. Korczaka o wyzwalaniu, wznoszeniu, kształtowaniu, uczeniu i „zapytywaniu”… Idąc za tą myślą najchętniej diagnozuję dziecięcą radość… bo przecież każde dziecko jest dla nas jutrem!

Leszek Wróbel – nauczyciel rytmiki.

Kontakt z dziećmi daje mi dużo frajdy i energii. Specjalizacja, którą wybrałem na studiach Edukacja Muzyczna Szkolna, okazała się trafionym wyborem. Uważam też, że my, jako dorośli możemy się od dzieci wiele nauczyć i na wielu płaszczyznach powinniśmy brać z nich przykład. Dzieci są mistrzami kreatywności, wulkanami energii i potrafią wyrażać emocje, co czyni ich świat prostszym. Dzieci uwielbiają bawić się, śpiewać i tańczyć, dlatego na zajęciach rytmiki szybko nawiązujemy nić porozumienia i współpracy. Moim zdaniem nauka przez zabawę jest najlepszą formą edukacji, dlatego na zajęciach z rytmiki nie brakuje humoru.

Bogusława Ławicka – pomoc wychowawcy.

Jestem osobą pogodną i otwartą. Od kilku lat pracuję jako pomoc wychowawcy. Kocham dzieci, a praca z nimi przynosi mi dużo satysfakcji. Staram się uczyć dzieci życzliwości, szacunku do innych oraz poczucia własnej wartości, by odważnie podejmowały wyzwania dnia codziennego. Szybko nawiązuję pozytywny kontakt z dziećmi gdyż poświęcam im całe serce i energię.

Joanna Charubin – pracownik obsługi.

Moje życie zawodowe, jak i prywatne kręci się wokół gotowania. W pracy dbam, aby posiłki, które są przygotowywane były smaczne, urozmaicone a jednocześnie służyły zdrowiu dzieci, zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia.
Nagrodą za wkład w pracę jest uśmiech i zadowolenie przedszkolaków. Czas spędzony w pracy z dziećmi przynosi mi wiele radości, zwłaszcza gdy oddają puste talerze ze słowami: „dobre było Pani Asiu”.
Jestem osobą ciepłą, otwartą i troskliwą co sprawia, że dobrze odnajduję się w pracy w przedszkolu.

Elżbieta Prusik – pracownik obsługi.

Mimo, że doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując w cukierni, to dopiero w Akademii Przedszkolaka nauczyłam się, że każdy może gotować pysznie, jeżeli wkłada w to serce. A jak tu nie mieć serca pracując z dziećmi. Staram się, aby w przedszkolu pachniało domem, naszymi wspomnieniami z dzieciństwa, kuchnią babci. Uwielbiam przygotowywać moje wypieki, a największą nagrodą jest prośba dzieci o dokładkę.

Beata Pyrzanowska – pracownik obsługi.

W kuchni pracuję z zamiłowania i pasji, a moja przygoda z gotowaniem zaczęła się, gdy miałam 10 lat. Postanowiłam wówczas usmażyć placki, tylko że wtedy wyszły surowe. Od tej pory szlifuję moje umiejętności kulinarne. Lubię wprowadzać nowe smaki, eksperymentować. W pracy staram się korzystać z przekazanych mi przepisów staropolskiej kuchni, pamiętając jednak o współczesnych zasadach zdrowego i racjonalnego żywienia.

Małgorzata Wiśniewska – pracownik obsługi.

Jestem osobą ciepłą, życzliwą i otwartą. W przedszkolu dbam o porządek i czystość.  Czas spędzony w pracy z dziećmi przynosi mi wiele radości. Każdego dnia dzieci zaskakują mnie swoją bezinteresownością,  życzliwością i pomysłowością.  Dzięki temu każdy kolejny dzień jest ciekawszy od poprzedniego i sprawia, że z uśmiechem przychodzę do pracy.